Værmelding: 15 grader, lettskyet og sol

Ny kamp, nye muligheter. Jeg mener KFUM kan slås om vi klarer å omstille og gjøre det vi er gode på. Vi må tilbake til det som fungerte i serieåpninga og de første 20/siste 30 mot Sandefjord. Det må skapes flere sjanser og vi må klare å omsette det i mål. Tenningsnivået må opp flere hakk, det samme med innsats og presisjon. Hvordan det skal skje overlater jeg til Jakob & co som jeg håper har en plan.
Lagoppstillinga bør inneholde Sjølstad og Potur, ut med Granath og Simenstad. Langt fra noen formtopp på Strand Nilsen eller Sørås også, men noe kontinuitet må man uansett ha.
KFUM har én seier så langt de og, og den kom hjemme mot Sandefjord i serieåpninga. Etter det har de tap borte mot Viking, hjemme mot Sarpsborg og borte mot Glimt. Altså ganske identisk som oss. Nunez, Hestnes, Njie (2) og Semmen har vært målscorere, formasjonsmessig er de ganske like oss og med mindre de gjør mange endringer stiller de med Ødegaard; Schneider, Njie, Tønnessen; Nouri, Hednes, Hickson, Haltvik, Kristensen; Godoy, Njie. Alle husker vel (dessverre) fjorårets møter mot KFUM der vi leverte en svak 1-1 i serieåpninga og enda svakere 0-2 i serieavslutninga.
Runden ellers;
Onsdag 18:00 Viking-Haugesund
Torsdag 18:00 RBK-KBK
Lørdag 18:00 VIF-Brann
Søndag 17:00
Tromsø-Sandefjord
Viking-Sarpsborg
Molde-Haugesund
Godset-KBK
RBK-Bryne (19:15)
Det betyr at noen lag vil ha 5 kamper spilt, andre 6 og 7. Håpet er selvfølgelig at Haugesund taper 2 og at KBK, Tromsø, Sandefjord og Bryne avgir poeng.
Vi får bare håpe det er et annet Kamma som kommer ut på Briskeby på fredag og at vi kan ta med oss 3 poeng og litt godfølelse inn mot del 1 av invasjon hovedstad som venter til uka. Andrelaget spiller for øvrig i mellom der, borte mot Skjetten mandag 5. kl. 18:00.
Blod, svette, tårer - i medgang og motgang